КОНСУЛЬТАЦІЯ
(097) 89 58 790

 

ліцензійні умови посердництво у працевлаштуванні за кордон

 

Нові жорстокі зміни КМУ до Ліцензійних умов посередництва у працевлаштуванні за кордоном

Більшість посередників невідворотно отримають надмірно високі штрафи, багато припинять свою діяльність, дякуючи Уряду…

Розповімо про нововведення, що зовсім унеможливлять роботу фізичних осіб підприємців та значно ускладнюють роботу юридичних осіб.

В останній день лютого місяця, Кабміном прийнято постанову „Про внесення змін до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з посередництва у працевлаштуванні за кордоном”.

Цим актом, посилили соціальний та правовий захист Українців, що працюють за кордоном, та посилили відповідальність посередників за недотримання правил в Ліцензійних умовах.

Дана постанова підготовлена Мінсоцполітики для поліпшення процедури державного регулювання у сфері посередництва у працевлаштуванні за кордоном. Враховуючи особливості соц-економічного розвитку України, та необхідності посилення соціального та правового захисту громадян нашої Вітчизни, які їдуть працювати за кордон. 

З прийняттям постанови створилася можливість більш жорсткішого контролю ведення бізнесу по надання послуг із посередництва у працевлаштуванні в інших державах, що поліпшить захист прав працюючих за межами нашої країни та підвищить відповідальності тих хто отримав ліцензію за недотримання правил, що зазначені в Ліцензійних умовах ведення діяльності з посередництва у працевлаштуванні.

Ново ведення надають конкретну інформацію про умови праці, які роботодавці повинні безумовно викласти в трудовому договорі (контракті), а саме інформацію про: умови праці (щодо надання гідних, безпечних і здорових умов праці), оплати роботи (розміру пропонованої зарплати), відрахування із зарплати; тривалість робочого дня і періоду відпочинку, строк трудового договору (контракту) та причини по яких він може бути розірваний.

Найбільшою новелою є внесення вимоги до умов праці, щодо надання медичної допомоги, соціального страхування, відшкодування шкоди, яка заподіяна здоров’ю при виникненні нещасного випадку на роботі або тимчасової непрацездатності та умов репатріації трудового мігранта.

Клієнт компанії посередника, перед підписанням трудового договору повинен отримати правдиву інформацію про умови роботи, проживання в тій державі, де працюють.

Якщо, ця інформація буде надана кандидату на працевлаштування, то посередник має право укласти договір про надання послуг з пошуку роботи та влаштування на робоче місце клієнта, що звернувся.

Таким способом гарантується вища міра відповідальності агентства по працевлаштуванні за достовірність інформації та посилюється захист майбутнього працівника від обману нечесних агентств про працевлаштуванню.

Ще одна значна новела, що ускладнить роботу фізичних осіб підприємців. Мало того, що ФОП який працює або ж не працює, не отримує дохід із своєї діяльності, повинен щомісяця сплачувати єдиний соціальний внесок в розмірі 704 гривні, так тепер ще прикрутили гайки! Раніше, ФОП міг працювати за місцем своєї реєстрації, тобто в квартирі чи будинку. Тепер, вимагають орендувати окремий офіс для здійснення посередництва у працевлаштуванні!!! Жах..

І це не все. Ще одним ударом є нова вимога щодо кадрового складу агентства з працевлаштування. Аби хто, як раніше, не зможе працювати в штаті такого агентства, потрібно буде наймати спеціальних людей з фаховою освітою та досвідом роботи в сфері працевлаштування за кордоном.

Більшість посередників невідворотно отримають надмірно високі штрафи через відсутність поданого звіту по кількість працевлаштованих 1-ПА, що мав бути поданий до 15 січня.

З досвіду юристів юридичної компанії Чайка Бізнес Консалт, вищезгадані зміни задокументовані лише зараз, проте, фактично вони вимагалися при отриманні ліцензій вже понад три роки. Тому, це все для нас не в новину, ми це давно знаємо і вміємо готувати документи по всім вимогам ліцензійного відділу Мінсоцполітики.

Звертайтеся до нас, ми гарантуємо якісну підготовку документів та швидке отримання ліцензії на посередництво у працевлаштуванні за кордон.

Детальніше про послугу можна дізнатися на сайті http://chaika-bk.com.ua/lizenzii/litsenziya-na-poserednitstvo-u-pratsevlashtuvanni-na-robotu-za-kordonom.html

 

 

ПРИЧИНИ ВІДМОВИ ПО ЛІЦЕНЗІЇ НА ПОСЕРЕДНИЦТВО У ПРАЦЕВЛАШТУВАННІ

Часто,  при подачі документів до Міністерства соціальної політики України для отримання ліцензії на посередництво у працевлаштуванні за кордон  у відповідь видають наказ про залишення документів без розгляду. 

У зв’язку з великою кількістю помилок в документах, виноситься наказ про залишення документів без розгляду, або про відмову у видачі ліцензії. В останньому випадку ліцензіат не матиме права повторно подати документи аж 3 місяці.

У зв’язку з великою кількістю документів, що подані  великою кількістю компаній в міністерство соціальної політики для отримання ліцензій, спеціалісти ліцензійного відділу не можуть по телефону детально розказати, про помилки в кожному документі. Вони всім радять,  дивилися наказ на сайті і повторно подавали  виправлені документи.  

Юридична Компанія Чайка Бізнес Консалт має досвід, щоб зрозуміти, що саме було не правильно і як це виправити, для того, щоб отримати ліцензію з першого разу за 10 робочих днів.

  Перш за все потрібно знати в якій країні знаходиться Ваш роботодавець, на яку роботу будете відправляти,  по яким професіям  Ви будете шукати людей.

Найчастіше в наказах про залишення документів без розгляду повідомляється про необхідність надати повторно відповідним чином засвідчені копії:

- документа, що підтверджує факт реєстрації іноземного суб’єкта господарювання в державі місцезнаходження.  Це документ про реєстрацію Вашого іноземного роботодавця.

Навіть попри те, що цей документ готує нотаріус, ми знаємо які є помилки можуть бути в даному документі, і як їх виправити,  для того щоб отримати ліцензію.

Щодо засвідчення достовірності цих документів.

Існує консульська легалізація, апостиль та нотаріальне засвідчення  копії документа.

Довідка про відсутність укладених колективних договорів від роботодавця.

 Це довідка про те, що роботодавець не укладав договір з професійними спілками чи спілками по захисту прав робітників в країні роботодавця. Це може бути договір про те, що спілка по захисту прав робітників перевіряє роботодавців на дотримання законів про охорону праці робітників на підприємстві. Якщо такого договору нема, то ми складемо довідку і Ваш роботодавець повинен її підписати.

-  зовнішньоекономічний договір про надання послуг з посередництва у працевлаштуванні за кордоном, укладений з іноземним суб’єктом господарювання, та невід’ємний додаток до нього – проект трудового договору, погоджений іноземним роботодавцем. Це договір між українською  компанією  і закордонним роботодавцем.  Ці документи   мають бути викладені на двох мовах – українська та  одна з мов, що використовується в країні роботодавця.

Договір повинен відповідати законам України «Про зайнятість населення», «Про зовнішньоекономічну діяльність», «Про зовнішню трудову міграцію».

Проект трудового договору, що підписується роботодавцем повинен відповідати вимогам частини 2 статті 16 Закону України «Про зовнішню трудову міграцію».

Проект трудового договору (контракту) викладається українською мовою та однією чи більше мовами, що використовуються в державі перебування, і містить зобов’язання, які бере на себе іноземний роботодавець, зокрема щодо:

1) умов праці (у тому числі щодо забезпечення безпечних та нешкідливих умов праці), оплати праці (у тому числі щодо розміру гарантованої заробітної плати), відрахувань із заробітної плати;

2) тривалості робочого часу і часу відпочинку, строку дії трудового договору (контракту) та умов його розірвання;

3) надання соціальної та медичної допомоги, здійснення соціального страхування;

4) відшкодування шкоди, заподіяної здоров’ю внаслідок нещасного випадку на виробництві або тимчасової непрацездатності;

5) репатріації трудового мігранта.

Нам потрібно надати в електронному або паперовому вигляді договір про пошук персоналу і проект трудового договору для аналізу відповідності вимог міністерства соціальної політики України та вимог вищезазначених законів України. Ми швидко відредагуємо ці документи таким чином, щоб вони гарантовано підходили для отримання ліцензії.

Вам залишиться попросити Вашого роботодавця підписати ці документи.

Часто бувають помилки в заяві про отримання ліцензії. Для виправлення, нам потрібно надати  копію цієї заяви в паперовому, або електронному вигляді. Ми знаємо, як вірно заповнювати заяву, яка правильна форма та зміст.

Бувають помилки у  відомостях про місце провадження діяльності компанії з посередництва у працевлаштуванні в Україна.   В такому випадку нам потрібно надати  для аналізу та виправлення  договір про оренду офісного приміщення в Україні, де ви будете проводити діяльність з посередництва у працевлаштуванні,  та копію цієї відомості в паперовому, або електронному вигляді. Ми знайдемо помилки у відомостях і виправимо.

Щодо довідки про інформацію про відсутність контролю (у значенні, наведеному в статті 1 Закону України „Про захист економічної конкуренції”) за діяльністю здобувача ліцензії осіб — резидентів інших держав, що здійснюють збройну агресію проти України (у значенні, наведеному в статті 1 Закону України „Про оборону України”) та / або дії яких створюють умови для виникнення воєнного конфлікту та застосування воєнної сили проти України.

Це довідка про те, що в складі Вашої  компанії нема осіб, що мають громадянство Російської Федерації.

Ми підготуємо таку довідку на українській мові і директор  її підпише.

Отже, для швидкого отримання ліцензії потрібно надати в паперовому або електронному вигляді  копії документів, що подавалися в міністерство соціальної політики. Ми все виправимо, Ви підпишете і ми особисто подамо в міністерство. Так, через 10 робочих днів отримаємо ліцензію.

screen 1315650 960 720 copy

 

Про електронну  форму ліцензії

Відповідно до пункту 9 статті 13 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» (далі – Закон № 222) набуття здобувачем ліцензії права на провадження виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню, відбувається з моменту внесення даних про рішення органу ліцензування про видачу йому ліцензії до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців (далі – ЄДР).

Відповідно до  п. 7 ст. 13 Закону України від 02.03.2015 № 222 «Про ліцензування видів господарської діяльності» (далі – Закон № 222), ліцензія на провадження здобувачем ліцензії визначеного ним виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню, оформлюється органом ліцензування в електронному вигляді (запис про рішення органу ліцензування щодо видачі ліцензії суб’єкту господарювання в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців). За бажанням здобувача ліцензії чи ліцензіата ліцензія (копія ліцензії) може бути видана органом ліцензування і на паперовому носії. Форму та зміст ліцензії визначає спеціально уповноважений орган з питань ліцензування.

На виконання Закону № 222 Мінекономрозвитку спільно з Державною регуляторною службою України видано наказ від 14.07.2015 № 781/38 «Про затвердження форми та змісту ліцензії».

З початку 2019 року планується прийняття «Положення про внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців інформації про ліцензування». Згідно цього положення, розробляється система в якій будуть відображені в електронному вигляді всі дозвільні документи, що отримані підприємством. Там, можна буде побачити наявність ліцензії по будь якому підприємству.

Рішення органу ліцензування щодо видачі ліцензії суб’єкту господарювання публікується на сайті органу видачі ліцензії. Ваші клієнти  та партнери, завжди можуть перевірити наявність ліцензії по підприємству.

На даний момент, працює  Єдиний ліцензійний реєстр, в якому можна побачити наявність ліцензій у підприємстві, що видані до 2015 року.

Пошук відомостей у Єдиному ліцензійному реєстрі http://irc.gov.ua/ua/Poshuk-v-YeLR.html